Do świetlicy szkolnej uczęszcza (zgodnie z kartą uczestnictwa dziecka) 149 dzieci z klas 1-5
Praca w świetlicy szkolnej odbywa się w trzech sekcjach:
- polonistycznej,
- gier i zabaw ogólnorozwojowych,
- plastyczno-technicznej
Metody pracy w świetlicy:
- zabawy integracyjne,
- burza mózgów, pogadanki,
- rysunki,
- malowanie farbami akwarelowymi i plakatowymi,
- prace techniczno-plastyczne (orgiami, prace w plastelinie, mandale , wykonywanie makiet, wykonywanie projektów plastycznych w grupach, samodzielne wytwory plastyczne z makulatury, dostępnych materiałów, jak kubeczki po jogurtach, nakrętki, rolki po papierze toaletowym, wytłaczanki, patyczki, talerzyki papierowe, kartony, bibuły, itp.)
- śpiewanie piosenek, układanie wierszyków
- odgrywanie scenek,
- ćwiczenia w parach, w grupach
- pomoc w nauce.
. . . "prawdziwa biblioteka wcale nie musi być duża i piękna . Nie musi też mieć najlepszych udogodnień czy najefektywniejszych pracowników ani największej liczby użytkowników. Prawdziwa biblioteka ma służyć. Musi wrosnąć w życie mieszkańców do tego stopnia, że bez niej nie sposób normalnie egzystować. Prawdziwa biblioteka to taka, której nikt nie zauważa, bo jest na miejscu od zawsze i zawsze oferuje to, czego [czytelnicy] potrzebują. " . . .
„Dewey, wielki kot w małym mieście”
Vicki Myron,Bret Witter
Biblioteka szkolna czynna jest codziennie w godzinach:
Poniedziałek ……………………………….. 800 – 1500
Wtorek ………………………………………... 800 – 1500
Środa ………………………………………….. 800 – 1500
Czwartek ……………………………………… 800 – 1500
Piątek …………………………………………. 800 – 1500
Czytelnia oraz Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej
czynne codziennie w godzinach pracy biblioteki
Nauczyciele bibliotekarze pracujący w naszej bibliotece to:
Elżbieta Nowak, Aleksandra Antczak
Renata Sochacka, Małgorzata Pakuła
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
Biblioteka Szkoły Podstawowej nr 1 w Turku
wzbogaciła się o książki, zakupione w ramach realizacji
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Pojawiło się wiele nowych tytułów, na które uczniowie czekali od dawna.
Wymieniliśmy również wiele egzemplarzy lektur szkolnych na nowe wydania.
Książki zostały one zakupione po konsultacjach z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Mamy nadzieję, że czytanie ich będzie prawdziwą "ucztą"
dla wyobraźni naszych czytelników.
REGULAMINY DLA UŻYTKOWNIKÓW BIBLIOTEKI
Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej czynne codziennie w godzinach pracy biblioteki
Internet jest wspaniałym wynalazkiem oraz narzędziem komunikacji i edukacji. Trudno nam sobie wyobrazić obecnie życie bez dostępu do sieci. Jednakże należy pamiętać, że nawet najwspanialsze możliwości komputera i Internetu nie mogą przysłonić nam świadomości, że świat wirtualny niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw. W celu stworzenia dzieciom bezpiecznych warunków do korzystania z sieci proponujemy, aby rodzice i dzieci zawarli ?Umowę o Internecie? Podpisując ją wszyscy zgadzają się na warunki jakie stawia kontrakt. Gotowe teksty umów (do wydrukowania) znajdą Państwo poniżej:
Regulamin Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej - ICIM -
Od 3 listopada 2010 r. prowadzimy BLOGA BIBLIOTEKI i systematycznie uzupełniamy go podczas zajęć kółka dziennikarskiego.
Dzięki takiej formie przekazujemy na bieżąco czytelnikom biblioteki wszystkie informacje. Jest to regularny dziennik biblioteki, opisujący działania podejmowane na jej terenie. Ponadto uczniowie piszą recenzje książek, które są dostępne w naszej książnicy szkolnej.
Adres naszego bloga:
http://bibliotekajedyneczka.blogspot.com/
„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa,
Jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Wisława Szymborska
Główne zadania biblioteki szkolnej to:
1. Zadaniem biblioteki i ICIM w szkole jest:
1) gromadzenie, opracowanie, przechowywanie i udostępnianie materiałów bibliotecznych;
2) obsługa użytkowników poprzez udostępnianie zbiorów biblioteki szkolnej,
3) prowadzenie działalności informacyjnej;
4) zaspokajanie zgłaszanych przez użytkowników potrzeb czytelniczych i informacyjnych;
5) podejmowanie różnorodnych form pracy z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej;
6) organizowanie różnorodnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną;
7) wspieranie nauczycieli w realizacji programów nauczania;
8) przysposabianie uczniów do samokształcenia,
9) działanie na rzecz przygotowania uczniów do korzystania z różnych mediów, źródeł
informacji i bibliotek;
10) rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i informacyjnych uczniów;
11) kształtowanie ich kultury czytelniczej, zaspokajanie potrzeb kulturalnych;
12) organizacja wystaw okolicznościowych.
2. Do zadań nauczycieli bibliotekarzy należy:
1) w zakresie pracy pedagogicznej:
a) udostępnianie zbiorów biblioteki w wypożyczalni, w czytelni oraz do pracowni
przedmiotowych,
b) prowadzenie działalności informacyjnej i propagującej czytelnictwo, bibliotekę i jej zbiory,
c) zapoznawanie czytelników biblioteki z komputerowym systemem wyszukiwania
informacji,
d) udzielanie uczniom porad w doborze lektury w zależności od indywidualnych
zainteresowań i potrzeb,
e) prowadzenie zajęć z zakresu edukacji czytelniczej, informacyjnej i medialnej oraz
związany z nią indywidualny instruktaż,
f) współpraca z wychowawcami, nauczycielami przedmiotów, opiekunami organizacji
szkolnych oraz kół zainteresowań, z innymi bibliotekami w realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły, także w rozwijaniu kultury czytelniczej uczniów i przygotowaniu
ich do samokształcenia,
g) udostępnianie zbiorów zgodnie z „Regulaminem biblioteki”;
2) w zakresie prac organizacyjno-technicznych:
a) troszczenie się o właściwą organizację, wyposażenie i estetykę biblioteki,
b) gromadzenie zbiorów zgodnie z profilem programowym szkoły i jej potrzebami;
przeprowadzanie ich selekcji,
c) prowadzenie ewidencji zbiorów,
d) klasyfikowanie, katalogowanie, opracowywanie technicznie i konserwacja zbiorów,
e) organizowanie warsztatu działalności informacyjnej,
f) prowadzenie dokumentacji pracy biblioteki, statystyki dziennej i okresowej,
indywidualnego pomiaru aktywności czytelniczej uczniów,
g) planowanie pracy poprzez opracowanie rocznego, ramowego planu pracy biblioteki oraz
terminarza zajęć bibliotecznych i imprez czytelniczych,
h) składanie Dyrektorowi rocznego sprawozdania z pracy biblioteki i oceny stanu
czytelnictwa w szkole,
i) korzystanie z dostępnych technologii informacyjnych i doskonalenie własnego warsztatu
pracy.
3. Biblioteka szkolna współpracuje:
1) z uczniami poprzez:
a) pomoc w doborze literatury,
b) udzielanie porad bibliograficznych, doradztwo w wyborze lektur,
c) indywidualne rozmowy na tematy czytelnicze,
d) poznawanie preferencji czytelniczych uczniów,
e) tworzenie aktywu bibliotecznego i inspirowanie jego pracy,
f) pomoc w rozwijaniu zainteresowań,
g) przygotowanie do konkursów,
h) pomoc w poszukiwaniu informacji potrzebnych do odrabiania zadań domowych,
i) wspieranie samokształcenia z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji
i zastosowaniem TIK-u;
2) z nauczycielami poprzez:
a) gromadzenie scenariuszy zajęć, imprez i uroczystości na potrzeby nauczycieli,
b) wyszukiwanie literatury metodycznej i bibliografii na dany temat,
c) prezentację nowości i zapowiedzi wydawniczych,
d) pomoc nauczycielom studiującym, doskonalącym się w zawodzie, odbywającym staż
w ramach awansu zawodowego,
e) udostępnianie źródeł nauczycielom prowadzącym koła zainteresowań;
3) z rodzicami poprzez:
a) udostępnianie księgozbioru,
b) współorganizację imprez, wystaw,
c) organizację wycieczek do innych bibliotek,
d) pozyskiwanie książek;
4) z bibliotekami poprzez:
a) organizację imprez czytelniczych, w tym dla środowiska lokalnego,
b) przygotowanie spotkań z autorem.
4. Biblioteka nieodpłatnie:
1) wypożycza uczniom podręczniki i materiały edukacyjne mające postać papierową;
2) zapewnia uczniom dostęp do podręczników lub materiałów edukacyjnych, mających postać
elektroniczną;
3) przekazuje uczniom, bez obowiązku zwrotu do biblioteki materiały ćwiczeniowe.
5. Podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe są ewidencjonowane w zasobach
bibliotecznych.
6. Nauczyciele bibliotekarze zobowiązani są prowadzić politykę gromadzenia zbiorów, kierując się
zapotrzebowaniem nauczycieli i uczniów, analizą obowiązujących w szkole programów
i ofertą
rynkową oraz możliwościami finansowymi szkoły.
7. Godziny otwarcia biblioteki, zasady korzystania z jej zbiorów, tryb i warunki przeprowadzania
zajęć dydaktycznych w bibliotece oraz zamawiania przez nauczycieli określonych usług
bibliotecznych określa „Regulamin biblioteki”.
8. Szczegółowe zadania poszczególnych pracowników ujęte są w przydziale czynności
i planie pracy biblioteki.
9. Szczegółowe zasady korzystania z zasobów biblioteki i czytelni ujęte są w „Regulaminie
biblioteki”.
10. Wydatki biblioteki pokrywane są z budżetu szkoły i dotowane przez Radę Rodziców oraz innych ofiarodawców.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2024 / 2025
ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO : 2 września 2024 r. wg podanego harmonogramu
I półrocze - 02 września 2024 r. – 19 stycznia 2025 r.
II półrocze - 20 stycznia 2025 r. – 27 czerwca 2025 r.
ZIMOWA PRZERWA ŚWIĄTECZNA: 23 stycznia - 31 grudnia 2025 r.
FERIE ZIMOWE: 20 stycznia - 02 lutego 2025 r.
WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA: 17 kwietnia do 22 kwietnia 2025 r.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY:
a) język polski - 13.05.2025 r. godz. 9.00
b) matematyka – 14.05.2025 r. godz.9.00
c) język obcy nowożytny - 15.05.2025 r. godz. 9.00
DODATKOWE DNI WOLNE OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH:
31.10.2024 r.
02 - 03.01.2025 r.
02.05.2025 r.
Egzamin ósmoklasisty : 13 -14 - 15.05.2025 r.
20.06.2025 r.
W tych dniach nie są prowadzone obowiązkowe zajęcia dydaktyczne.
Podczas wyznaczonych dodatkowych wolnych dni szkoła sprawuje opiekę nad uczniami, których rodzice zgłoszą taką potrzebę do wychowawcy klasy.
Nauczyciele biorą udział w przeprowadzeniu egzaminów i wchodzą w skład komisji egzaminacyjnych.
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO: 27 czerwca 2025 r.
WAKACJE - 28.06.2025 r. – 31.08.2025 r.
Termin przeprowadzenia egzaminu poprawkowego - sierpień 2025 r.
Mamo, tato przeczytaj:
„PROŚBA DZIECKA”
1. Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się
domagam. To tylko próba sił z mojej strony.
2. Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.
3. Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko Ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki
jest to jeszcze w ogóle możliwe.
4. Nie rób ze mnie większego dziecka niż jestem. To sprawia, że przejmuję postawę
głupio dorosłą.
5. Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne.
O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.
6. Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy
bolesnych i nieprzyjemnych.
7. Nie wmawiaj mi, że błędy, które popełniam, są grzechem. To zagraża mojemu poczuciu
wartości.
8. Nie przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że cię nienawidzę. To nie ty jesteś moim wrogiem,
lecz twoja miażdżąca przewaga.
9. Nie zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości. Czasami wykorzystuję je, by
przyciągnąć twoją uwagę.
10. Nie zrzędź. W przeciwnym razie muszę się przed tobą bronić i robię się głuchy.
11. Nie dawaj mi obietnic bez pokrycia. Czuję się przeraźliwie tłamszony, kiedy nic z tego
wszystkiego nie wychodzi.
12. Nie zapominaj, że jeszcze trudno mi jest precyzyjnie wyrazić myśli. To dlatego nie zawsze
się rozumiemy.
13. Nie sprawdzaj z uporem maniaka mojej uczciwości. Zbyt łatwo strach zmusza mnie do
kłamstwa.
14. Nie bądź niekonsekwentny. To mnie ogłupia i wtedy tracę całą moją wiarę w ciebie.
15. Nie odtrącaj mnie, gdy dręczę cię pytaniami. Może się wkrótce okazać, że zamiast prosić
cię o wyjaśnienia, poszukam ich gdzie indziej.
16. Nie wmawiaj mi, że moje lęki są głupie. One po prostu są.
17. Nie rób z siebie nieskazitelnego ideału. Prawda na twój temat byłaby w przyszłości nie do
zniesienia. Nie wyobrażaj sobie, iż przepraszając mnie stracisz autorytet. Za uczciwą grę
umiem podziękować miłością, o jakiej nawet ci się nie śniło.
18. Nie zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty. To po prostu mój sposób
na życie, więc przymknij na to oczy.
19. Nie bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę. Wiem, jak trudno dotrzymać mi kroku w tym
galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się to udało.
20. Nie bój się miłości. Nigdy.
„Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi”
Janusz Korczak
RODZICU PAMIĘTAJ
Idealni rodzice nie istnieją, podobnie jak nie ma idealnych dzieci.
Nie zrobisz wszystkiego dobrze, choćbyś nie wiadomo, jak się starał.
Dzieci wychowuje się do życia, więc ucz je,
jak radzić sobie z błędami własnymi i innych.
Dzieci potrafią wybaczać błędy swoim rodzicom.
Nie szukaj absolutnie mądrych i nieomylnych recept,
bo takich nie ma, trzeba je dostosować do własnego dziecka.
Nie obawiaj się, że dzieci przestaną cię kochać, gdy im czegoś odmówisz - nie musisz się im podlizywać i zapracowywać na ich miłość.
Zaspokajaj ich rzeczywiste potrzeby, a nie zachcianki.
Deklaracja dostępności serwisu sp1.turek.pl
WSTĘP:
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Turku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://sp1.turek.pl
Data publikacji strony internetowej: 2021-02-02
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-02
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny na górze strony) a w nim:
- podwyższony kontrast
- możliwość powiększenia liter
- mapa strony
- skala szarości
- szeroki/wąski ekran
- jasne tło
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:
Deklarację sporządzono dnia 02-02-2021 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Przemysław Przysło
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub kontakt z sekretariatem szkoły:
telefon: 63 278 47 90
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze odbywają się:
- w budynku przy ul. 3 Maja 29;
- w budynku przy ul. Parkowej 3.
Do budynków szkoły prowadzi kilka wejść.
Budynek przy ul. 3 Maja 29:
Dwa wejścia znajdują się od ulicy 3 Maja, prowadzą na parter szkoły, brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście od ul. Kączkowskiego prowadzi do łącznika sali gimnastycznej ze szkołą oraz po skręceniu w lewo schodami w dół do szatni szkolnej. Kierując się korytarzem na wprost, na końcu łuk z podjazdem prowadzący do windy i szkolnej biblioteki.
Wejście od dziedzińca, od strony placu zabaw (część południowa) prowadzi do przedsionka, z którego kierując się w prawo oszklonym łącznikiem dochodzi się do windy oraz do szkolnej biblioteki a w lewo do sali gimnastycznej. Naprzeciwko sali gimnastycznej znajduje się zejście do szatni, stołówki szkolnej i świetlicy.
Nad wszystkimi wejściami do szkoły nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku przy ul. 3 Maja 29 na poziomie zero przy sali gimnastycznej oraz na parterze znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych.
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Budynek B przy ul. Parkowej 3:
Główne wejście znajduje się od strony parku im. Żerminy Składkowskiej (zachodnia część budynku), prowadzą do niego schody, brak podjazdu dla niepełnosprawnych.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście boczne (wschodnia część budynku od strony hali sportowej OSIR) prowadzą do niego schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie szkoły jest wydzielony parking wraz z miejscami przeznaczonymi dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Polityka dotycząca cookies
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Dla Państwa wygody strona internetowa szkoły używa plików cookies po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez odwiedzany serwis internetowy do urządzenia internauty (komputer, smartfon itp.). Nie zawierają one żadnych danych osobowych.
Strona Szkoły Podstawowej nr 1 im. H. Sienkiewicza w Turku stosuje dwa typy plików cookies:
- wydajnościowe (zbierające informacje na temat sposobu używania witryny przez odwiedzających, np. najczęściej odwiedzanych stron lub komunikatów o błędach itp.),
- funkcjonalne (zapisujące ustawienia użytkownika, np. język, wyrażone zgody itp.), takie jak:
- cookies google-analytics.com – służą do prowadzenia statystyk; dokładny sposób działania i politykę prywatności Google Analytics można znaleźć pod adresem: https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/pl/, https://policies.google.com/privacy
- cookies sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli jej zamknięcia.
Serwisy obce, do których niekiedy odsyła strona szkoły mogą używać także innych plików cookies niż wymienione powyżej, w tym w szczególności plików umożliwiających logowanie się oraz dostarczanie reklam odpowiadających upodobaniom i zachowaniom użytkownika. Tego rodzaju pliki cookies to:
- w serwisie youtube.com – zawierające preferencje użytkownika, oraz liczydło kliknięć; polityka prywatności serwisu YouTube opisana jest pod adresem: http://www.google.pl/intl/pl/policies/privacy/,
W większości przeglądarek internetowych można: kasować pliki typu cookies z twardego dysku komputera (z poziomu ustawień przeglądarki), zablokować wszystkie przysyłane pliki typu cookies lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem ich na dysku.
Należy mieć na uwadze, że zmiany ustawień tych plików polegające na ograniczeniu ich stosowania mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych je stosujących np. uniemożliwiając zalogowanie się na konto pocztowe. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowania plików typu cookies.
Poniżej wskazujemy sposób zmiany ustawień cookies w najbardziej popularnych wyszukiwarkach:
Google Chrome
Menu > Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.
Internet Explorer
Menu > Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność – należy wybrać odpowiednią opcję.
Mozilla Firefox
Menu > Opcje > Prywatność > Historia – należy wybrać odpowiednią opcję.
Opera
Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka – należy wybrać odpowiednią opcję.
Safari
Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI
"Pomaganie i wychowanie siebie nawzajem to istota i sens samorządu"
OPIEKUN KLAS VI - VIII - Katarzyna Błajet
OPIEKUN KLAS IV - V - Ewa Kulesza
OPIEKUN KLAS I - III - Nikola Marecka
REGULAMIN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. HENRYKA SIENKIEWICZA
W TURKU
I. Struktura organizacyjna:
1. Samorząd Szkolny tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
2. Działalność Samorządu jest zgrana z Kodeksem Ucznia, planem dydaktyczno -wychowawczym Szkoły oraz Kartą Praw Dziecka.
3. Władzą wykonawczą Samorządu jest Rada Samorządu Szkolnego:
a) Rada samorządu jest organem wybieralnym wg ordynacji ustanowionej przez ogół członków
b) Kadencja rady trwa jeden rok szkolny
c) Struktura organizacyjna rady: rada pracuje w oparciu o roczny plan pracy, który jest uzgadniany z dyrekcją szkoły
d) zebrania i spotkania członków rady odbywają się w czasie wolnym od zajęć.
II. Zadania Samorządu:
1. Organizowanie uczniów do jak najlepszego spełniania obowiązków szkolnych.
2. Współdziałanie z władzami szkoły w zapewnieniu uczniom należnych warunków nauki.
3. Współudział w organizowaniu zajęć pozalekcyjnych, rozwijających zainteresowania uczniów.
4. Dbanie o mienie szkoły; organizowanie uczniów do prac społecznych na rzecz szkoły i środowiska.
5. Rozstrzyganie spraw spornych wśród uczniów.
6. Organizowanie samopomocy koleżeńskiej.
7. Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.
III. Uprawnienia Samorządu:
Samorząd Uczniowski ma prawo:
1. Przedstawić propozycje do planu dydaktyczno - wychowawczego szkoły dotyczące potrzeb i zainteresowań uczniów.
2. Brać udział w formułowaniu przepisów wewnątrz szkolnych regulujących życie społeczności uczniowskiej.
3. Zgłaszać Radzie Pedagogicznej propozycje pomocy materialnej dla uczniów będących w trudnej sytuacji.
4. Proponować uczniów do nagród.
5. Organizować akcje, mające na celu tworzenie lub powiększenie funduszy Samorządu.
IV. Fundusze Samorządu:
1. Środki materialne Samorządu mogą być tworzone:
a) z organizowania przez Samorząd imprez dochodowych;
b) ze zbiórek surowców wtórnych;
c) ze środków przekazywanych przez Komitet Rodzicielski.
2. Dysponentem funduszy Samorządu jest Rada Samorządu w porozumieniu z nauczycielem opiekunem.
3. Operacje finansowe są ewidencjonowane przez skarbnika w zeszycie kasowym, który podlega okresowej kontroli przez komisję kontroli samorządu (rewizyjną) lub dyrekcję szkoły.
WYKAZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI PLANOWANYCH DO ORGANIZACJI
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W TURKU
• Rozpoczęcie roku szkolnego.
• Wybory do władz Samorządu Uczniowskiego oraz wybór opiekunów samorządu.
• Akcja „Sprzątanie Świata".
• Dzień Chłopaka.
• Europejski Dzień Języków Obcych
• Europejski Tydzień Sportu
• Ślubowanie uczniów klas 1.
• Akcja „Zapomniane groby."
• 11 listopada - Święto Odzyskania Niepodległości.
• Szlachetna Paczka.
• Akcja charytatywna na rzecz schroniska dla bezdomnych zwierząt.
• Dzień Pluszowego Misia.
• Walentynki.
• Szkolny konkurs szopek betlejemskich.
• Konkurs na „ Najpiękniejszą kartkę świąteczną".
• Jasełka szkolne.
• Zabawa choinkowa klas 1 – 3.
• Zabawa choinkowa klas 4 – 6.
• Zabawa choinkowa klas 7,8 i III gimnazjalnych.
• Dzień Bezpiecznego Internetu.
• Pasowanie na czytelnika.
• Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych.
• Dzień Kobiet.
• Ogólnopolski Turniej Wiedzy o Ruchu Drogowym.
• Międzynarodowy konkurs matematyczny „Kangur 2019".
• Ogólnopolski Konkurs EKO-PLANETA.
• Ogólnopolski Konkurs GEO-PLANETA.
• Szkolny konkurs ortograficzny.
• Szkolny konkurs recytatorski.
• Ogólnopolski Młodzieżowy Konkurs Filatelistyczny.
• Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej.
• Akcja „Zapal znicz pamięci".
• Dzień Ziemi.
• Święto Konstytucji 3 maja 1791 r.
• Konkurs Ekologiczno – Przyrodniczy dla uczniów.
• Wycieczka na Komendę Powiatową Policji w Turku.
• Dzień Dziecka.
• Święto Patrona Henryka Sienkiewicza.
• Podsumowanie konkursu „ Sowa z klasą".
• Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka.
• Uroczystość z okazji Dnia Matki i Ojca.
• Zimowe zabawy na śniegu.
• Światowy Dzień Życzliwości i Uśmiechu.
• Kopernikalia.
• Całoroczna akcja charytatywna „ Zbieramy plastikowe nakrętki".
• Mistrzostwa Miasta Turku Przedszkoli w Wielobojach Sportowo-Rekreacyjnych.
• Mistrzostwa Rejonu Konińskiego w Piłce Siatkowej Dziewcząt.
• Mistrzostwa Rejonu Konińskiego w Piłce Siatkowej Chłopców.
• Turniej im.Jacka Zycha.
• Turniej im. Hirka Łęgosza.
• Konkurs najbardziej usportowioną klasę.
• Konkurs aktywna klasa.
• Udział uczniów w zawodach sportowych – etap: szkolny, miejski, powiatowy, wielkopolska i kraj.
• Bicie rekordu RKO w ramach "Europejskiego Dnia Przywracania Czynności Serca".
• Bicie rekordu w aerobiku w ramach Europejskiego Tygodnia Sportu.
• Spotkanie z XV Pułkiem Ułanów Poznańskich.
• Wręczenie nagród w X edycji konkursu memory master.
• Festyn archeologiczny w Biskupinie.
• Udział SP 1 w XXVI Ogólnopolskim Zlocie Szkół Sienkiewiczowskich.
• Konkurs Wiedzy o Wielkopolsce.
• Święta Flagi w Rzeczypospolitej Polskiej.
• Żywa flaga.
• Wymiana polsko – niemiecka z Wiesmoor.
• Uroczyste zakończenie roku szkolnego.
• Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
• Rocznica wyzwolenia Turku.
• Realizacja szkolnego programu „Zdrowa i bezpieczna szkoła – działania wychowawczo-profilaktyczne.
• Szkolny Konkurs Ekologiczny „Las blisko nas".
• Realizacja programów profilaktyczno-wychowawczych: Program Bieg po Zdrowie, Program Trzymaj Formę, Program Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu, Światowy Dzień Zdrowia, Program Zachowaj Trzeźwy Umysł, projekt Akademia Bezpieczeństwa Fundacji PZU, Program Domowych Detektywów dla klas 4-6.
• Akcja Śniadanie Daje Moc.
• Tydzień Globalizacji.
• Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych.
• Ekslibris biblioteki szkolnej SP 1.
• Poszukiwacze książek – akcja szkolna.
• „Z książką w obiektywie" – konkurs fotograficzny.
• Komiks ulubionej książki – konkurs.
• Kultura na co dzień – o wychowaniu na wesoło – impreza szkolna.
• Książka na wakacje – spis bibliograficzny.
• Szkolony Klub Wolontariatu.
• „Marzycielska Poczta".
• Działalności Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej pod kierunkiem Ochotniczej Straży Pożarnej w Turku.
• Działalności drużyny zuchowej we współpracy z Komendą ZHP w Turku
• Wyjście uczniów klas VII i VIII na film „Dywizjon 303".
• Ogólnopolski konkurs języka polskiego organizowanego przez Centrum Edukacji Szkolnej „Archimedes".
• „Pisarze dzieciom" – spotkania autorskie.
• „Porozmawiajmy o książkach".
• „Książka, którą chcę przeczytać' – propozycje nowości książkowych.
• „Mądra szkoła czyta dzieciom" fundacji ABCXXI „Cała Polska czyta dzieciom"
• „Kleks" – gazetka szkolna.
• „O bibliotece" – blog.
• „Moja Niepodległa" – konkurs literacki.
• Olimpiada Wiedzy Archimedes Plus –Matematyka Plus.
• Stypendiada Wczesnoszkolna dla klas II i III.
• Konkurs matematyczny „Plusik".
• Konkurs ortograficzny „Ortografek".
• Konkurs plastyczny „Plastuś"kl.I.
• Międzypowiatowy Konkurs Recytatorski Strzałkowo 2019.
• Olimpiada Olimpusek 2019 sprawdzian zintegrowany dla klas II i III.
• Konkurs literacki o Mikołaju Koperniku.
• Biblioteczne walentynki – kawiarenka walentynkowa ph. „Zakochaj się w książce".
• „Wybieramy mistrza pięknego czytania" dla klas IV.
• W świecie baśni - tworzymy własną baśń.
• Konkurs mitologiczny.
• Konkurs „Czy znasz szkolne lektury?".
• Rocznica katyńska.
• Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.
• III Szkolny Turniej Językowy.
• „Z poprawną polszczyzną na co dzień".
• Ogólnopolski Tydzień Bibliotek.
• Schronisko dla zwierząt – zbiórka.
• Przygotowanie konkursu czytelniczego „ Kocham czytać" .
• „Piękna nasza Polska cała" – Mazury.
• „Nocowanie u Kopernika".
• Wieczór filmowy.
• Dzień z profilaktyką – akcja szkolna.
• Szkolny Konkurs Geograficzny „Wulkan Wiedzy'.
• Turniej warcabowy.
• St. Patrick's Day – akcja szkolna.
• Dyskusyjny Klub Edukacyjny.
• Realizacja szkolnego programu „Moja Polska".
• Spektakl „Jak to z niepodległością w Turku było".
• KRONIKA SZKOLNA.
• Leśna lekcja kultury- wyjście z klasą do Nadleśnictwa (współpraca).
• Spotkania z przedstawicielami z różnych zawodów, np. kapitan statku, dietetyk, prawnik, fryzjer itd. (preorientacja zawodowa WOS + lekcja wychowawcza 3 c Gim).
• Wyjścia do Muzeum w Turku (współpraca).
• Współpraca z IPN – prelekcje prowadzone przez IPN, wystawy do szkół.
• Wyjścia do sądu, Urzędu Miasta, Urzędu Gminy, Starostwa, Wolontariat, Policja itd. ( współpraca z instytucjami) – prelekcje, akcje.
• Projekt -The School Year with New Zealand. (Rok Szkolny z Nową Zelandią).
• Finał projektu The School Year with New Zealand (Rok Szkolny z Nową Zelandią).
• Konkurs Języka Angielskiego "Write me more".
• Konkurs Języka Angielskiego Train your Brain".
• Konkurs Języka Angielskiego „Meet the Challenge!".
• Kolędowanie w języku angielskim dla klas IV-VIII i 3 gim.
• Konkurs recytatorski w języku angielskim dla klas I-III.
• Konkurs recytatorski w języku angielskim dla klas IV-VI.
• Konkurs Języka Angielskiego „Memory Master" dla klas IV-VI.
• Konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych dla klas IV-VI.
• Ogólnopolska Olimpiada OLIMPUS, OLIMPUSEK, ALBUS.
• Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego.
• Konkurs Języka Niemieckiego na kartkę bożonarodzeniową dla klas VII-VIII i 3 gim.
• Konkurs Języka Niemieckiego – słownictwo, idiomy i przysłowia.
Alternatywna lekcja wychowania fizycznego z Moniką Pyrek
MONITORING WIZYJNY
„Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)
informuję, że:
Administratorem systemu monitoringu jest Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Turku z siedzibą w Turku przy ul. 3 Maja 29.
1. Tel: 63 – 278 47 90 mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem email : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Monitoring stosowany jest celu ochrony mienia oraz zapewnienia bezpieczeństwa na terenie monitorowanym.
4. Podstawą przetwarzania jest prawnie usprawiedliwiony interes administratora.
5. Zapisy z monitoringu przechowywane będą w okresie:
a) 15 dni - Budynek ul. 3 Maja 29,
b) 20 dni - Budynek ul. Parkowa 3,
6. Zapis z systemu monitoringu może być udostępniony jedynie uprawnionym organom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. Policji, Sądom, Prokuraturze na ich pisemny wniosek.
7. Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się pisemnie do Dyrektora Szkoły z prośbą
o ich zabezpieczenie przed usunięciem po upływie standardowego okresu ich przechowywania. Wniosek należy złożyć w sekretariacie szkoły, w terminie do 3 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny.
RODZICU SZEŚCIOLATKA - warto wiedzieć:
OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI ( www.ore.edu.pl )
przygotował stronę internetową dla rodziców poświęconą sześciolatkowi. Prezentuje tam artykuły, opinie ekspertów, przykłady praktyk z innych krajów, przytacza najczęstsze wątpliwości rodziców wraz z odpowiedziami oraz zaprasza do zadawania pytań przez formularz kontaktowy.
PORADY DLA RODZICÓW PIERWSZOKLASISTÓW
Rozpoczęcie nauki w szkole to duże wyzwanie
zarówno dla samego dziecka, jak i jego rodziców.
Oznacza ono zwiększenie obowiązków,
a także pojawienie się problemów,
z którymi nasza pociecha nie zawsze będzie w stanie sobie poradzić.
Dlatego warto, dobrze przygotować się do tego ważnego wydarzenia.
Rozmowa z dzieckiem to podstawa przygotowania
dziecka do rozpoczęcia nauki.
Należy także pamiętać, aby przedstawić szkołę, jako miejsce przyjazne dziecku, w którym łatwo nawiąże nowe przyjaźnie oraz zdobędzie potrzebną wiedzę i umiejętności.
Wycieczka do szkoły, do której będzie chodził Wasz maluch również będzie bardzo dobrym pomysłem, na pokonanie lęku i stresu związanego z nowym etapem,
który nastąpi w jego życiu.
Rodzice powinni również uczyć dzieci dyscypliny, tak aby łatwiej było przygotować im się do warunków szkolnych oraz zapewnić dziecko, że zawsze może zapytać nauczyciela o wszystko,co jest dla niego niejasne lub niepokojące.
Warto uzmysłowić dziecku, że dzięki zajęciom szkolnym będzie bardziej samodzielne oraz nauczy się szacunku i tolerancji wobec swoich rówieśników oraz osób dorosłych.
W dużej mierze to od Was, Drodzy Rodzice zależy, jaki będzie start Waszego dziecka.
Bądźcie również obecni na spotkaniach dla rodziców przygotowanych specjalnie
dla Was przez Dyrekcję i nauczycieli.
Zorganizujcie miejsce dla dziecka, w którym będzie mogło odrabiać zadanie domowe.
Tak organizujcie dziecku dzień, aby wystarczało mu czasu na naukę, zabawę i odpoczynek.
Zapewniajcie dziecko, że wierzycie w nie, że da sobie radę,
że może liczyć na Waszą pomoc.
Gdy wróci do domu ze szkoły zapytajcie co wydarzyło się w szkole,
co jest na zadanie domowe, co trzeba przygotować na następny dzień.
Rozmawiajcie z dzieckiem spokojnie, stres i nerwy
nie są dobrym doradcą.
O wszystkich problemach rozmawiajcie na bieżąco z dzieckiem.
Bądźcie w stałym kontakcie z wychowawcą klasy.
INFORMACJA DLA RODZICÓW
OD PREZYDIUM RADY RODZICÓW
Składka na Radę Rodziców w roku szkolnym 2020/2021 wynosi – 50 zł
Dwoje dzieci w szkole – po 40 zł, trzecie i kolejne nie dokonuje wpłaty
Składki na rzecz RADY RODZICÓW wydatkowane są na :
- Zakup paczek na zabawę choinkową dla uczniów 1-5 i konsumpcję dla klas 6 – 8.
- Finansowanie DJ na dyskoteki, zabawy noworoczne, wieczorki pożegnalne 8 klas.
- Dofinansowanie zakupu nagród na koniec roku szkolnego za uzyskanie bardzo dobrych wyników w nauce oraz zachowaniu; za osiągnięcia w konkursach, festiwalach, zawodach sportowych
- Dofinansowanie przejazdu uczniów na zawody sportowe, konkursy, festiwale.
- Dofinansowanie do zakupu zdjęć do kroniki
- Zakup wiązanek okolicznościowych z okazji in. ważnych rocznic, świąt państwowych, Święta Patrona Szkoły.
- Dofinansowanie do zakupu sprzętu sportowego i pomocy dydaktycznych na potrzeby uczniów.
- Dofinansowanie drobnych remontów (farby, lakiery).
- Finansowanie zakupów polepszających bazę szkoły:
2009r. - Dofinansowanie do remontu parkietu w sali 306; oraz – dofinansowanie do zakupu
regałów w wypożyczalni biblioteki szkolnej.
2010 r. - Zakup sprzętu nagłaśniającego.
2011 r. - Rozbudowa monitoringu o kamery na korytarzach oraz nowy rejestrator i monitor.
2012 r. – Wykonanie 3 segmentów szatni uczniowskich.
2013 r. - Wykonanie 3 kolejnych segmentów szatni uczniowskich.
2014 r. – Zakup krzeseł do sali 406 – sala polonistyczna.
2015 r. - Dofinansowanie zakupu stolików i krzeseł w sali 305 – sala polonistyczna ze świetlicą
profilaktyczną.
2016 r. - Dofinansowanie zakupu regałów do czytelni w bibliotece szkolnej, zakup dodatkowych
kamer na korytarze szkolne.
2017 r. – Dofinansowanie do mebli i pomocy dydaktycznych do małej świetlicy.
2018 r. – Zakup krzeseł i ławek do klasy 307.
2019 r. – Dofinansowanie do zakupu Dziennika elektronicznego LIBRUS.
Dofinansowanie do zakupu klimatyzatora do świetlicy (3.000 zł wpłata Rodzica
darczyńcy).
Klasy gimnazjalne – zakup 2 projektorów – ul. Parkowa.
Klasy ósme – zakup 2 ekranów sufitowych do projektorów - ul. Parkowa.
Sfinansowanie imprezy sportowej dla uczniów klas 4 - 8 „Alternatywne Lekcje WF
z Moniką Pyrek”.
2020 r. – Zakup 2 urządzeń monitorujących hałas na korytarzach tzw. elektroniczne uszy.
Dofinansowanie do zakupu Dziennika elektronicznego LIBRUS.
Apelujemy do wszystkich Rodziców o wspomożenie naszych działań poprzez uregulowanie składki, dzięki czemu zostanie zrealizowanych wiele działań zaplanowanych na bieżący rok szkolny.